الجمعة، 18 أبريل 2014

تحميل كتاب شكلها باظت لـ عمر طاهر


تحميل كتاب شكلها باظت لـ عمر طاهر 

كتاب مختلف جدا ........وجميل اووى اووى برده ....مش عارفه الناس دى بتاعملنا كده ليه كاننا مخنا مخ عصافير ومع كده بنصدق كل ده وبنتماشا معاه ويعتبر جزء من حياتنا اليوميه ... وبالفعل كل حاجه موجوده فى الكتاب بتحصل وما زالت تحدث  بس من الاخر كده انا عاوزه حقى فى السنين اللى ضاعت .. 


تحميل كتاب شكلها باظت لـ عمر طاهر




تحميل كتاب شكلها باظت لـ عمر طاهر 

كتاب اخر رائع لعمر طاهر يعيدنا إلى ذكريات طفولتنا نحن الجيل الجديد  تضحك احياناً على اشياء تتذكرها وتتذكر اشياء اخرى تكون قد نسيتها يحتوى على تفاصيل كثيره فى طفولتك اكثر مما تتخيل  أعتقد انكم ستستمتعون بقرائته , كتاب لطيف ومحتواه واقعى ولذيذ اكتر حاجة عجبتنى هو اسلوب عمر طاهر اللذيذ بجد حبيت عمر طاااهر جدا من كتابين فقط لا من اول كتاب قريتهوله ..

لا شك ان عمر طاهر من ملوك الادب الساخر .. كل تجاربي في القرايه ليه قبل كده كانت مقالات او اجزاء من كتب وكنت ديما بستمتع وبضحك .. لكن مع اول كتاب اقراه ليه .. للاسف شعرت بالملل في معظمه يمكن عشان حاجات كتير حسيت اني عارفها واتهرست في ميت حوار قبل كده .. يمكن عشان الكتاب قديم وكلام عمر طاهر بأه حاله عامه .. يمكن ماقدرتش اتحمل ما يقرب من 200 صفحه تريقه ورا بعض .. بس 

مانكرش ان في معلومات حياتيه جديده عرفتها عن حياة الراجل والعازب والمدخن .. هظلمه لو قلت ماستمتعتش وهبقي ببالغ لو قلت الكتاب رائع .. عمر طاهر زي واحد صاحبك بينكو عشره وعيش وملح تفضل تسمعه حتي لو ساكت وماتحسش انه تقيل عليك ولو حد سألك عنه حتي لو مزهقك برده هتقول حبيبي  ..









انضم الى القائمة البريدية لتحصل على جديد الكتب 







هناك تعليق واحد :

  1. مرحبا اخي مدونتك جيدة هل ترغب باضافة اعلانات ادسنس على مدونتك اذا كنت ترغب باضافة اعلانات ادسنس فانا لدي حساب وساقوم بضافة موقعك الى حساب ادسنس الخاص بي وارسل لك كود الاعلانات اذا كنت ترغب باضافة اعلانات ادسنس راسلني على هذا الايميل black.tijer@gmail.com

    ردحذف